Öko

Az utóbbi időben iskolánk szívügyévé vált a fenntarthatóságra nevelés feladata, ezért idén létrejött a “zöld”-szemléletű pedagógusokból álló Green-team (öko-munkacsoport).
A Green-team egyik fontos feladatának tekinti, hogy a Bródy a közeljövőben ökoiskolává váljon.

Úgy véljük, tanárok és a diákok kritikus szerepet játszanak a fenntarthatóság előmozdításában. Azáltal, hogy a fenntartható gyakorlatokat beépítijük működésünkbe és tantervünkbe, az iskola megtaníthatja a tanulóknak a felelős erőforrás-felhasználás fontosságát, és segíthetik őket a személyes és szakmai életükben fenntartható döntések meghozatalához szükséges készségek és ismeretek fejlesztésében. A tanulók bevonásával a fenntarthatósági kezdeményezésekbe az iskolánk olyan fenntarthatósági kultúrát alakíthat ki, amely a tanulók esetében az érettségi megszerzése után még sokáig előmozdítja a felelős erőforrás-használatot és a környezettudatos életvitelt.

Fenntarthatósági témahét
2024.

Iskolánk idén is részt vett a Fenntarthatósági témahéten, immár harmadik alkalommal. A 2024-es témahét fókuszában az élelmiszerpazarlás állt, amely egy olyan aktuális és mindennapi téma, amelyre mindannyiunknak oda kell figyelnünk.
A rendezvény során látványos installációkkal hívtuk fel a figyelmet az impulzusvásárlás és a felhalmozás problémáira. Célunk az volt, hogy tudatosítani tudjuk a diákokban a hulladék és maradék megelőzés fontosságát, valamint segítséget nyújtsunk nekik a fenntarthatóbb életmód kialakításában.
A tanulók számára témába illő foglalkozásokat, feladatokat és kvízeket állítottunk össze, így lehetőségük volt mérni és fejleszteni tudásukat az élelmiszerpazarlás témakörében. Az interaktív módszerek segítettek abban, hogy a diákok könnyedén elsajátítsák a fontos információkat, miközben élvezettel vettek részt a programokban.
Dorkó Annamária a NÉBIH “Maradék nélkül” oktatási programjának szakembere két osztályban is tartott foglalkozást az élelmiszerpazarlás témájában.
Elkötelezett kollégáink számos osztályban szakóráik keretében előadások, játékos feladatok, beszélgetések keretén belül hívták fel a tanulók figyelmét a téma jelentőségére. Csütörtökön pedig az egész iskolát átjárt a finom illat, melyet az ÉTELmentő-újrahasznos recepteket gyűjtő kis csoport alkotott a gyors süti elkészítésének köszönhetően.  Horváth Andrea tanárnő megosztotta ételmentő receptjeit, és a gyerekek is kipróbálhatták magukat egy banános-csokis süti elkészítésének "tudományában". Minden kezdet nehéz, de azért az íz és az illat mindenkit megjutalmazott munkájáért.
Az idei Fenntarthatósági témahét lehetőséget adott arra, hogy mindnyájan sokat fejlődjünk a környezettudatosság és a fenntarthatóság témájában az iskolán belül és az intézmény falain kívül is. Reméljük, hogy az eseményen résztvevő diákok is inspirációt merítenek abból, hogy környezetbarát döntéseket hozzanak mindennapjaikban, és ezáltal hozzájáruljanak a bolygónk egészségének megőrzéséhez.

Köszönjük kiemelten aktív kollégáinknak az elhivatott hozzáállást és a sok munkát! Szöllősi Krisztának, Szoboszlai Évának, Horváth Anderának, Gál Borbálának, Sárközi Krisztinának, Horváth Ibolyának, Schiller Ágnesnek, Tatorján Dorottyának, Pásti Ildikónak, Timkóné Szatmár Évának, Csák Angélának, Tóth Andreának, Szalanics Zoltánnak és a főszervezőnek, Liszonyi-Legény Eszternek.
Örömmel tekintünk vissza az idei témahétre, és már izgatottan várjuk a következő évet, amikor ismét egy fontos, aktuális téma köré szervezhetjük programjainkat.

 

Almafák és hibiszkuszok ültetése

Az iskola zöld területén almafákat és hibiszkuszokat ültettünk Csák Angéla tanárnő vezetésével. Az ökológiai lábnyomunk csökkentése és a környezetünk megóvása ma már nélkülözhetetlen feladat. Ezért az iskola zöld területén almafákat és hibiszkuszokat ültettünk. A faültetés során hozzájárulunk a levegő tisztaságához, hiszen a fák oxigént termelnek és a szennyező anyagokat is megtisztítják. A fák nélkülözhetetlenek a biodiverzitás fenntartásához, hiszen otthont adnak sok kis élőlénynek. Ugyanakkor megköthetik a szén-dioxidot és csökkenthetik az üvegházhatású gázok kibocsátását. Az almafák gyümölcsei táplálóak, a hibiszkuszok pedig szépségükkel dobják fel az iskola környezetét.

2024. március 27.

TeaPause!

Jót tesz egy kis lassulás és egészség a mindennapos rohanásban. Ezen a szürke januári hétőn mindenki kóstolhatott számos hagyományos és különleges teát, valamint sok egészséges és finom falatot a földszinti folyosón. A „teateremben” sok teázassal kapcsolatos különlegességet is láthattak a tanulók, például szamovárt, kandiscukrot, teavirágot, illetve megfigyelhették az egyes teatípusok közötti különbséget színben és
ízben, valamint láthatták, hogy mi a különbség egy igazi, tradicionális tea és egy bolti filteres tea között. A folyosón pedig az egészséges finomságok elfogyasztásával (amiket a tanulók maguk készítettek) mindenki tovább emelhette a gasztronómiai élményt.
Egy ilyen szívet-lelket átmelegítő programmal még egy januári hétfő is elviselhetőbb…

2024. január 29.

ReShop

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatosság az iskola mindennapi életében is.
Fontosnak tartjuk, hogy ne csak saját magunkra gondoljunk, hanem vigyázzunk a környezetünkre is. Az Újpesti Bródy Imre Gimnázium diákjai és tanárai is ezt a filozófiát vallják, és egy különleges kezdeményezést indítottak útjára, a ReShopot, melyet másodjára rendeztünk meg ebben a tanévben Liszonyi-Legény Eszter tanárnő szervezésében.
A ReShop vásár egy olyan zsibvásár, ahol a diákok megunt, de jó állapotú holmikat adnak el. Ez a kezdeményezés több szempontból is kimagasló. Egyrészt a vásár rávilágít arra, hogy nem kell mindig új dolgokat vásárolnunk. A megunt holmik új gazdához találhatnak, ezzel pedig csökkenthetjük a felesleges hulladék mennyiségét. Másrészt a ReShop vásár közösségi hangulatot teremt. A tanulók többnyire együtt szervezik a vásárt, így segítik egymást a megvalósításban, és együtt találnak megoldásokat a fellépő problémákra. Ez nem csak a tárgyak, hanem az összetartozás és a közösség érzését is erősíti. A vásárban mindenki jól jár. A vásárlók jó állapotú és olcsó termékekhez juthatnak hozzá, míg az eladóknak lehetőségük nyílik megválni a megunt holmiktól, illetve pénzhez jutni. Ezzel a kezdeményezéssel tehát egyrészt pénzt takaríthatnak meg az emberek, másrészt az eladók is bevételhez jutnak.
A ReShop vásár a fenntarthatóságot is szem előtt tartja. Ahelyett, hogy új termékeket gyártanánk és vásárolnánk, a vásár lehetőséget ad arra, hogy újrahasznosítsuk a meglévő holmikat. Ezáltal csökkentjük az erőforrások felhasználását, és támogatjuk a környezetvédelmet.
A ReShop vásár tehát a zöld kezdeményezések közé tartozik, amelyek nem csak a környezettudatosságot erősítik, hanem közösséget építenek és anyagi előnyökhöz juttatnak minden érintettet.
Az Újpesti Bródy Imre Gimnázium diákjai büszkék lehetnek erre az innovatív kezdeményezésre, amely meghozhatja a változást a környezetünkben és az életünkben is.

2023. december 13.

Környezettudatosság és a madarak védelme a gimnázium környezetében

Az Újpesti Bródy Imre Gimnáziumban nem csak a tanórákon fejlesztjük a diákok tudását, hanem kiemelt figyelmet fordítunk a környezeti nevelésre és a természeti értékek védelmére is.
Ebben a folyamatban mind a tanárok, mind a diákok aktívan részt vesznek. Egyik példája ennek az iskola környezettudatos kezdeményezésének a madáretetők telepítése Tatorján Dorottya tanárnő koordináló munkája révén. Ezek a speciális etetőhelyek lehetővé teszik, hogy a téli hónapokban a madarak megfelelő táplálékhoz jussanak, ami különösen fontos a hideg időjárásban. Az iskola tanárai és diákjai közösen gyűjtik a madáreleséget és a magokat, valamint építik és gondozzák ezeket a madáretetőket az iskola udvarain és a gimnázium közvetlen környezetében. Ez a kezdeményezés nem csak a madarak védelmét és a környezetvédelmet támogatja, hanem a diákokban is fejleszti a természet iránti szeretetet és tiszteletet. A madáretetés során ugyanis lehetőség nyílik a különböző madárfajok megfigyelésére és azok viselkedésének tanulmányozására.
Az Újpesti Bródy Imre Gimnázium elhivatott tanárai segítségével a diákoknak lehetőségük van a természeti értékek megismerésére és megőrzésére. Ezáltal a környezettudatosságot és a természetvédelmet testközelből tapasztalhatják meg. Mindez segíti a fiatalokat abban, hogy felelősségteljes és tudatos döntéseket hozzanak a környezettel kapcsolatban, és aktív részesei legyenek a fenntartható jövő megteremtésének. Egyúttal ezek az élmények hozzájárulnak a diákok pozitív személyiségfejlődéséhez is.

2023. december 11.

Környezettudatosság a Heindl Csokoládégyárban

Szöllősi Krisztina tanárnő szervezésében december 6-án Bécsbe látogatott az Újpesti Bródy Imre Gimnázium 82 tanulója, és a városnézés keretein belül elmentek a Heindl Csokoládégyárba is.
A csokoládégyár látogatása a diákok számára izgalmas és tanulságos élmény volt. Nemcsak látványos, és különleges édességeket láthattak itt, hanem sok információt kaptak arra vonatkozóan is, hogy a cég kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóság és a fair trade iránti elkötelezettségére, ezzel megmutatva, hogy a gyár számára fontos a környezettudatos működés és az igazságos kereskedelem támogatása.
Az ilyen nagy gyárak látogatása lehetőséget adott a diákoknak, hogy közelebbről megismerjék az élelmiszeripar működését és a csokoládégyártás folyamatát. Például, kiderülhetett számukra, hogyan kezdődik az egész folyamat a kakaóbabok termesztésével és begyűjtésével, majd hogyan alakulnak át ezek a babok finom csokoládévá.
A Heindl Csokoládégyár azonban nem csak a termelésre fókuszál, hanem kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra és a fair trade értékek támogatására is. A fenntarthatóság szemlélete azt jelenti, hogy a cég törekszik minimalizálni a környezeti hatását és a hulladék mennyiségét. Emellett, a Heindl Csokoládégyár nagy hangsúlyt fektet a fair trade értékek támogatására is. Ez azt jelenti, hogy a cég igyekszik igazságosan és etikusan vásárolni a kakaóbabokat a termelőktől, ezzel segítve a kistermelők életkörülményeinek javítását, illetve kiemelten figyel arra, hogy méltányos munkavégzés keretein belül előállított kakaóbabokat vásároljanak.
Az Újpesti Bródy Imre Gimnázium tanulói számára nagyon fontos volt, hogy láthattak egy olyan gyárat, amely nem csupán a termelésre összpontosít, hanem a fenntarthatóságra és a fair trade értékekre is odafigyel. Ez a látogatás lehetőséget adott a diákoknak, hogy bepillantást nyerjenek a csokoládégyártás világába, és egyúttal megismerjék annak fontosságát a környezeti szempontból és az igazságos kereskedelem szempontjából is. Ez pedig inspiráló lehet a fiataloknak, hogy ők is olyan vállalkozók legyenek, akik fontosnak tartják ezeket az értékeket a jövőben.

2023. december 6.

Ökocímke-verseny

Keresd a jelet! címmel idén is útjára indítja versenyét a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. és az Energiaügyi Minisztérium. A magyarországi középiskolás csapatok részére kiírt versenyen a diákok összemérhetik tudásukat a Környezetbarát Termék védjegy, az európai uniós ökocímke, valamint a környezetbarát gondolkodás és a fenntartható fejlődés gondolatkörében. Iskolánkból két csapat is indult a 9.média osztályból a versenyen.
Köszönjük a felkészítést Liszonyi-Legény Eszter és Schiller Ágnes tanárnőknek.

2023. november 29.

A zöldítés és tereprendezés

A fenntarthatóság és környezettudatosság egyre fontosabb téma iskolánkban. Atermészettudományi fakultációk pedig kiemelkedően jelentős szerepet játszanak az ilyen kezdeményezésekben. Jelenleg a Bródyban Sántáné Csák Angéla tanárnő vezetésével zajlik a zöldítési és tereprendezési projekt az iskolához tartozó területeken.

A zöldítés értéke:
A zöldítés nem csak esztétikai szempontból fontos, hanem számos más előnyt is magában hordoz. A növények jótékony hatása a környezetre és az emberekre többek között a következőket tartalmazza:
1. Levegő tisztítása: A növények fotoszintézise során az általunk kibocsátott szén- dioxidot felhasználják, és oxigént termelnek. Ezáltal segítenek javítani a levegő minőségét, és csökkentik a légszennyezést.
2. Hőmérséklet csökkentése: A növények árnyékot nyújtanak, ami csökkenti a hőmérsékletet a területen, és csökkenti az épület hűtési igényét.
3. Hangelnyelés: A növények képesek elnyelni a zajt, ezáltal csökkentve a környező területen a zajszintet.
4. Lelki jólét: A zöld növények és a természet közelsége pozitív hatással vannak az emberek mentális egészségére, csökkentve a stresszt és javítva a hangulatot.

A kisépület udvarán zajló tereprendezés és zöldítés projekt részleteit a következőkben foglalhatjuk össze:
1. Gereblyézés:
A kezdeti lépés a terület megtisztítása és előkészítése. Ehhez a diákok a tanárnő irányításamellett gereblyékkel gyűjtik össze a száraz leveleket. Ez a tevékenység nem csak a terület rendezettségét szolgálja, hanem segít a növények egészséges fejlődésében is.
2. Raklapokból komposztáló:
A fenntarthatóság mellett a hulladékkezelés is fontos szerepet játszik a „zöld” projektekben. Az udvaron elhelyezett (raklapokból készült) komposztáló lehetőséget kínál a szerves anyagok újrahasznosítására. Az ételhulladék és a növényi maradványok komposztálással újraértékelhetővé válnak, és táplálhatják a később ültetett növényeket.
3. Zöld növények ápolása és ültetése:
A projekt során a diákok megtanulnak zöld növények gondozására és ültetésére vonatkozó fontos tudnivalókat. Angéla tanárnő által nyújtott szakmai segítség mellett a diákok felelősséget vállalnak az általuk kiválasztott növények ápolásáért. Ezáltal nem csak a környezetről tanulhatnak, hanem részt is vehetnek annak fenntartásában és fejlesztésében.

Összegzés:
A zöldítés és tereprendezés projekt a középiskolás generációban nem csak a környezettudatosságot erősíti, hanem fontos tanulási és kommunikációs lehetőséget is biztosít a diákok számára. Az ültetés, ápolás és fenntartás során új készségeket és tudást szerezhetnek, és közös célt alakíthatnak ki a fenntartható jövő érdekében.

2023. november 17.

World’s Largest Lesson

November 15-én az Újpesti Bródy Imre Gimnázium több mint 100 diákja vett részt a World’s Largest Lesson elnevezésű kampányban.
A World’s Largest Lesson egy kooperációs kampány az AIESEC, a WWF és az EU között, amelynek célja, hogy minél több gyermeket oktathassanak a fenntartható fejlődési célokról és ezek eléréséről. A kampány során egyszerre több iskolában adnak órát a fenntartható étkezési szokásokról, angolul. Az óraadó facilitátorok nemzetköziek (Európa különböző országaiból érkeztek), így a gyerekek autentikusan gyakorolhatták az angol nyelvtudásukat.
Iskolánkból 4 angolos csoport is részt vett a programban, hasznos, gyakorlatias információkra tettek szert, mely során idegennyelvi kompetenciájuk is fejlődött.
Köszönjük Sütőné Seres Adrienn és Tatorján Dorottya tanárnőknek a szervezést!

2023. november 15.

Októberi terepgyakorlat

A természettudományi fakultáció keretein belül Sántáné Csák Angéla tanárnő szervezésében a régebbi gyakorlathoz híven az idén is megtartottuk a terepi napunkat a Harangvölgyben, mely most kapcsolódott  Zöldítés iskolai programjához is.
A cél az őszi aspektus tanulmányozása, mind botanikai, mind társulástani szempontból. A TT biológia modul diákjaival mentünk fel a budai hegyek Normafához vezető csodálatos völgyében. A séta kapcsán rendszertani, társulástani megfigyeléseket végeztünk a Növényismeret és Állatismeret c. könyv segítségével.  Megismerkedtünk a diákok számára új növényfajokkal, morfológiai megfigyeléseket végeztünk, megemlítettük egyes növények gyógyhatásait is. Összehasonlításokat végeztünk a zárvatermők egyszikű, kétszikűek osztályának képviselői, a lágyszárúak és a fásszárúak között. Elkülönítettük a erdő szintjeit, összehasonlítottuk és északi és a déli kitettségű hegyoldal növénytakaróját. Gyűjtöttük és vizsgáltuk a terméseket. Megfigyeltük hogy melyik termés milyen módon végzi a terjesztést, figyeltük a röpítőkészülékek különböző típusait. Figyeltük az állathangokat, főleg harkályfélék hallatták hangjukat. Vizsgálatokat végeztünk a különböző fafajok leveleinek elhelyezkedése között. Csodálatos őszi időben bőven volt mit megfigyelni, tanulni, miközben a 30 45 fokos lejtőn kaptattunk felfelé.
Következő terepi nap a tavaszi aspektus megfigyelése lesz.

2023. október 21.

Fenntarthatság és az Erasmus+

Az első erasmusos csapatunk 2023 októberének első két hete során Ljubljanába utazott, ahol sikeresen megvalósították fő projektjüket, amely a médiaeszközök szerepe a fenntarthatóságra nevelésben címet kapta.
Ljubljana már 2016-ban megkapta az Európa Zöld Fővárosa címet, amelyet a város környezettudatos tevékenységének elismeréseként ítélnek oda független szakértők. Az értékelés a helyi közlekedést, a zöld területek fenntartható használatát, a levegő minőségét, a zajszennyezés mértékét, a hulladékkezelést, a vízgazdálkodást, valamint a város energiahatékonyságát és energiapolitikáját veszi figyelembe.
Ezt a címet a Vision 2025 fenntarthatósági stratégia fokozatos végrehajtásával, a lakosság környezettudatosságra való nevelésével és a közlekedési hálózatuk átalakításával érték el, amelyek célja az Európa Zöld Fővárosa címhez vezettek. A korábban autókkal zsúfolt városközpontot most gyalogosok és kerékpárosok töltik meg, ami több városfejlesztési projekt eredménye. Első lépésként kizárták az autókat és motorkerékpárokat a városközpontból, és helyettük kerékpárutakat építettek. Az autósokat elektromos minibuszokkal kompenzálták. A városi buszokat fokozatosan földgázzal működő, környezetbarátabb járművekre cserélték. Az új közlekedési szabályozás révén 10 év alatt közel 30%-kal csökkent az autóforgalom, miközben a gyalogosok száma közel kétszeresére nőtt. Ezenkívül bevezették a BICIKE(LJ) közösségi kerékpározási rendszert, hasonlóan a Bubihoz. A zöldítési program keretében 63 fiatal kőrisfát ültettek és természetes kőzetből álló útburkolatot teremtettek a belvárosban. A város rehabilitációs folyamataiban kiemelt figyelmet fordítottak a Tivoli park, a Várhegy és a Glovec-domb összekapcsolására. Ugyanígy a Slovenska utca, a város legnépszerűbb és közlekedés szempontjából legkaotikusabb utcájában közlekedésbarát átalakításokat hajtottak végre, amely mára élhető sétáló- és kerékpározó utca lett.
Tanulóink mindezekből inspirálódva készítették el munkáikat, projektfilmjeiket, fotódokumentációikat.

2023. október 15.

Passzold vissza Tesó!

Liszonyi-Legény Eszter tanárnő kezdeményezésére gimnáziumunk ismét csatlakozott a használt mobiltelefon és nem működő tabletek gyűjtőkampányához, melyet a Jane Goodall Intézet és a Követ Egyesület szervez.
Az akció célja, hogy a magyar háztartásokban használt, de használaton kívülre került mobiltelefonokat és tableteket, töltőket visszagyűjtsük minél nagyobb mennyiségben. A használt készülékekből többek között 17 féle fémet lehet visszanyerni, például aranyat, ezüstöt, palládiumot, rezet.
A mobiltelefonok előállításához szükséges nyersanyagok, például a koltán bányászata Afrikában veszélyeztetett fajok (pl. gorillák, bonobók és csimpánzok) élőhelyét, fennmaradását és a helyi közösségek érdekeit fenyegetik. Ezt a folyamatot szeretnénk megfékezni, ha ugyanis a használt mobiltelefonokban található fémek újrahasznosítása nagyobb mennyiségben valósul meg, akkor az előállításukhoz szükséges ércek bányászata várhatóan csökkenni fog.
Nézzetek körül otthon, hogy van-e valamelyik fiókban egy-egy használaton kívüli elektronikus eszköz, és ha találtok ilyet, hozzátok be, és dobjátok a portánál lévő gyűjtődobozba!
Ugyanerre buzdítsátok barátaitokat, családtagjaitokat, ismerőseiteket is!
Gyűjtsünk össze minél több rossz mobilt, és ezzel is védjük környezetünket!
Fenntarthatóság, környezettudatosság – a Bródyban ez is trend!

2023. szeptember 28.

Fenntrathatósági témahét

Téma: a divat sötét oldala (The Dark Side of Fast Fashion)

A 2023-as éveben iskolánk részt vett a Fenntarthatósági témahéten, melynek témája a divat sötét oldala volt (The Dark Side of Fast Fashion).
A fast fashion vagyis a gyors divat a divatipar meghatározó jelenségévé vált, amelyet a divatos és megfizethető ruházat iránti kereslet hív elő. A gyors divat gyártási és fogyasztási ciklusa magában foglalja az alacsony minőségű ruhadarabok gyors előállítását, amelyeket aztán alacsony áron értékesítenek a fogyasztóknak, akik rövid ideig viselik őket, mielőtt kidobják azokat. Ennek a körforgásnak negatív környezeti és társadalmi hatásai vannak, beleértve a természeti erőforrások kimerülését, a mérgező vegyi anyagok környezetbe kerülését és a fejlődő országokban dolgozó munkavállalók kizsákmányolását. A témahetet megelőző előkészületek során az egész iskolában ruhás installációkat állítottunk fel a diákok segítségével, figyelemfelhívási funkcióval. A hét elején a Fast Fashion negatív hatásai kerültek fókuszba, majd alternatív megoldásokat kerestünk a ruhaprobléma megoldására. A hetet egy gardróbvásárral zártuk. A témahét során a tanulók minden nap a 3. és a 4. órában a The Dark Side of Fast Fashion Classroomban található feladatokat oldottak meg csoportmunkában, melyben voltak videóelemző, kreatív és kvíz jellegű tevékenységek is. A pénteki gardróbvásár során a tanulók nemcsak eladhatták vagy megvásárolhatták a jó állapotú ruhákat, hanem tanulhattak varrást, patchwork-technikát és kötést is.
Igazán tanulságos és élménydús volt a hét.

2023. április 24-28.

ECO Hero (Hősök Tere Alapítvány)
Klímaváltozás-tréning

A Hősök Tere Alapítvány trénerei tudatosítják a tanulókban, hogy miért fontos a számunka klímaváltozás elleni cselekvés, és mik azok a tényezők, amik eddig meggátoltak minket ebben. Segítenek, hogy a passzívan szorongó állapotból egy aktív, cselekvő energiát teremtünk, és hogy felismerjük az egyéni jelentőségünket ebben a globális problémában. Végigveszik a tanulókkal, hogy személy szerint nekik milyen lehetőségeik vannak a cselekvésre, és hogy mekkora pozitív hatást gyakorolhatnak a szűkebb és tágabb környezetre, valamint hogy hogyan tudják ezt a cselekvő energiát átadni másoknak.

2023. február 21.

ReShop

Idén először rendeztük meg a házi zsibvásárunkat, melyet ReShop névre kereszteltünk. A ReShop lehetőséget nyújt arra, hogy a diákok eladhatják a megunt, de jó állapotú dolgaikat, s a tanulók egymástól vásároljanak kedvező áron számukra tetsző holmikat. Összesen 19 asztalnál árultak a diákok, és a szünetekben az iskola épületét átjárta a zsibvásárok zajos-kellemes hangulata. Köszönjük a szervezést Tatorján Dorottya és Liszonyi-Legény Eszter tanárnőknek! Igazán jó nap volt!
Ez a kezdeményezés több szempontból is kiemelkedő. Először is, rámutat arra, hogy nem mindig kell új dolgokat vásárolnunk. A megunt holmik új gazdát találhatnak, amivel csökkenthetjük a felesleges hulladék mennyiségét. Másodsorban, a ReShop vásár közösségi hangulatot teremt. Ráadásul ez a kezdeményezés a Földnek is jó, hiszen ezek a holmik nem a szemétben végzik, hanem olyan kezekben landolnak, ahol értékes tárgyként folytathatják
életüket.
Szeretnénk, ha minden tanévben legalább egy ReShop megrendezésre kerülhetne, bízunk benne, hogy ez a hagyomány maradandó élményt ad majd a tanulók számára.

2023. február 17.

Greenpeace-tréningek

A mai napon a Greenpeace trénerei jártak iskolánkban, és egy teljes délelőttön át tartottak foglalkozást a 9.Á, 9.DN és a 11.DN osztályok számára a fenntarthatóság témájában.
A filmnézés és az azt követő feladatok is körbejárták a környezettudatosság és a globális felmelegedés témáját, megmozgatták a tanulókat. A szervezet képviselői megemlítették, hogy ősszel egy zöld közösségi hely nyílt a Greenpeace támogatásával. A Bolygó névre keresztelt helyszínen ingyenes programok, kulturális és művészeti foglalkozások, képzések és barkácssarok várja majd a klíma- és ökológiai válság megoldásáért küzdő fiatalokat és a környékbeli lakókat. A Bolygó mindazok találkozási helyszíne lesz, akik együtt akarnak cselekedni közös otthonunk, a Föld védelmében.

2022. december 5.